donderdag 20 december 2012


Maak tijd en ruimte voor het nieuwe jaar!


Hard gewerkt dit jaar en aan je vrije dagen toe? En net als ik behoefte om de balans op te maken en met een schone lei het nieuwe jaar in te gaan?  Neem daarvoor tijd:


1.    Om te reflecteren: wat zijn mijn belangrijkste doelen voor volgend jaar en welke stappen brengen mij dichter bij die doelen? Hoe ga ik bewuster om met mijn automatismen?

2.    Om te communiceren: wie heb je te bedanken,  je verontschuldigingen aan te bieden, om advies of om feedback te vragen

3.    Om te delen: welke successen heb ik (met mijn collega’s, met mijn team) behaald, wat heeft mij geïnspireerd, waar heb ik energie van gekregen? Wat heb ik geleerd en wil ik uitdragen? Wat ben ik van plan en wil ik uitdragen?

4.    Om te sorteren, weg te bergen of te deleten: papier en spullen op je bureau, scheid waar nog werk of acties aan zitten (naar je (digitale) werkarchief) van wat af is (naar je referentie-archief). Maak eventueel nieuwe mappen aan in je mail. Zet een nieuwe foto op je bureau.

5.    Om in te plannen: taken, notities en losse eindjes naar je electronische (taken) lijst/notitieboek. Voor wat langer dan een half uur duurt reserveer je tijd in je agenda. Vergeet niet het wekelijks uur voor planning en organisatie van je werkzaamheden.

Ik wens je een voldaan uiteinde en een goede start met je beste jaar ooit!


Geen opmerkingen: